Uzimanje proteina za rekreativce

facebooktwitterpinterest

Dali je uistinu koristan svakodnevni visoki unos proteina prilikom rekreativnog treniranja u teretani?

Mnoga znanstvena istraživanja potvrdila su da profesionalni sportaši i ljudi koji svakodnevno treniraju trebaju viši unos proteina nego osobe sjedilačkog načina života. Međutim, nejasno je da li visok unos proteina ima prednosti kod sportaša rekreativaca. Nedavna studija na College of New Jersey ispitivala je učinke količinski različitih dnevnih unos proteina na snagu, sastav tijela i endokrine promjene (npr. na razinu testosterona, kortizola, IGF-1) u razdoblju od 12 tjedana treniranja. U ovoj studiji, sudjelovalo je 23 studenata koji se u sklopu fakulteta bave sportom, a podijeljeni su u tri zasebne kategorije dnevne potrošnje proteina: ispod preporučenog unosa (1-1,4 grama / kg TM / dan), preporučeni unos za sportaše (1,6-1,8 grama / kg TM / dan), te iznad preporučenog unosa (više od 2 grama / kg TM / dan).
Rezultati su pokazali da statistički gledano nema značajne razlike, ali treba istaknuti da je unos proteina ipak djelovao na sastav tijela. Naime, višim unosom, sastav nemasnog mišićnog tkiva se povećao za 1,1 ± 2,2 kilograma u skupini sa vrlo visokim unosom proteina, te 0,8 ± 1,5 kilograma preporučenim unosom proteina, dok je bez promjene u sastavu zabilježeno u skupini sa nižim unosom proteina. Nadalje, vidljivo je bilo i poboljšanje snage za 42 posto u izvedbi bench press-a za veći unos proteina od preporučenog, i 35 posto za preporučeni unos proteina. Također, sa povećanim unosom proteina od preporučenog, poboljšanje je vidljivo i u izvedbi čučnja za 63 posto, a za 22 posto sa preporučenim unosom proteina za sportaše.
Sve to ipak dovodi do praktičnog zaključka da i za sportaše rekreativce, prilagođeni unos proteina nudi neke prednosti u samom treningu snage i da bi svakako u danima treninga bilo pozitivno povećati unos proteina.

Sunčica Đunđek, magistra nutricionizma

Reference: Hoffman JR et al. Effect of protein intake on strength, body composition and endocrine changes in strength/power athletes. J Int Soc Sports Nutr, 3(2):12-18, 2006.