Konzumiranje whey proteina ubrzava gubitak masti

facebooktwitterpinterest

Whey protein kao dodatak prehrani, konzumiran kao shake ili samo pomiješan sa hranom, je odličan kako bi se smanjio apetit i smanjile masnoće u tijelu. Dodatak u obliku whey proteina je dobar u borbi protiv masnoće jer u sastavu ima povećane doze razgranatog lanca aminokiselina ( BCCA ). Jetra pretvaraju aminokiseline u šećer u krvi, što spriječavapojavu gladi i daje osjećaj sitosti. Konzumacijom sirutke spriječava se prejedanje za vrijeme i između obroka.
Whey protein ( 100 grama ) sadrži oko 24 grama BCAA, koje su povezane s poboljšanom regulacijom šećera u krvi i osjećajem sitosti. Visok sadržaj BCAA u proteinima sirutke čini se odličan za gubitak masnoće, u usporedbi s drugim proteinima poput piletine ili govedine. U časopisu Journal of Nutrition Research, znanstvenici su izvijestili da protein sirutke može pomoći smanjiti abdominalnu masnoću, u usporedbi sa drugim izvorima proteina. Protein sirutke povećava i protok krvi u mišićima, te snižava krvni tlak. Neki ljudi s umjerenom hipertenzijom mogu sniziti krvni tlak konzumirajući sirutku bez uzimanja lijekova.Također, whey protein je sjajan način kako bi se poboljšao protok krvi u mišićima tijekom treninga s utezima. Whey protein modulira nekoliko hormona koji vode do mršavljenja. Whey protein stimulira u crijevima enzime koji isključuju osjećaj gladi i potiče osjećaj sitosti. Whey također uključuje kemijske puteve u mišićima koji potiču sintezu proteina. Potvrđeno je da većina ljudi gube mišićnu masu jer i dok gube na tjelesnoj masi, a protein sirutke to onemogućava. Whey protein može biti savršen za gubitak masnoće u dijeti za ciljani gubitak masnoća uz očuvanje mišićne mase. Budući da je whey hranjiva namirnica, a konzumacijom unosimo relativno malo energije (~ 4 kcal / gram), učinkovita je metoda za promicanje rasta skeletnih mišića. Znanstveno je dokazano i da protein sirutke smanjuje masnoće na trbuhu i na nogama, u usporedbi s drugim proteinima.

Zaključak:
Whey protein nije magična formula koja pomaže brzom gubitku tjelesne mase, ali dokazano smanjuje apetit, pojačava osjećaj sitosti, a pomaže i u održavanju mišićne mase tijekom dijeta. A zajednički gledano, to ga čini veoma važnim i učinkovitim djelom prehrane u svakom kvalitetnom programu mršavljenja.

Sunčica Đunđek, magistra nutricionizma
Reference:
Ballard KD, Bruno RS, Seip RL, Quann EE, Volk BM, Freidenreich DJ, Kawiecki DM, Kupchak BR, Chung MY, Kraemer WJ, Volek JS. Acute ingestion of a novel whey-derived peptide improves vascular endothelial responses in healthy individuals: a randomized, placebo-controlled trial. Nutr J, 2009 Jul 22;8:34.
Cribb PJUS. Whey proteins in sports nutrition. Applications monograph sports nutrition. US Dairy Exp Counc, 2005;4:1-12.
Frestedt JL, Zenk JL, Kuskowski MA, Ward LS, Bastian ED. A whey-protein supplement increases fat loss and spares lean muscle in obese subjects: a randomized human clinical study. Nutr Metab, (Lond). 2008 Mar 27;5:8.
Layman DK, Baum JI. Dietary protein impact on glycemic control during weight loss. J Nutr, 2004;134:968S-73S.